Kinderboekenweek 2022 GiGaGroen

GiGaGroen 

Onder mijn bed, woont een GiGaGrote groene krokodil 
die, als ik wil slapen, in mijn billen bijten wil 
Lang geleden, toen hij nog niet woonde tussen de rommel onder mijn bed 
zo maar en ineens, zijn rivier uit werd gezet 
Daar geen vissen meer kon vangen, of bootjes om kon gooien 
daardoor nu steeds vissticks uit de vriezer moet ontdooien 
Omdat hij toch eten wil 
mijn onder-het-bed-krokodil 

Hij heeft me tijdens het billen bijten ook verteld over de beren 
dat hij ooit een nachtje bij de pinguins mocht logeren 
Dat hij muggen kent en bijen 
en dat zij tegen hem zeiden 
Dat hij er echt niets aan kon doen 
mijn onder-het-bed krokodil, was gewoon te GiGaGroen 

De giraffes moesten lachen, omdat hij zijn mond niet kon houden 
en hij verdwaalde in een bos toen hij de mieren niet vertrouwde 
Dat de noordpool niet meer zo wit is, zoals het vroeger altijd was 
of ik dat wilde vertellen, aan de kinderen in mijn klas 
Dat de groene blaadjes, soms niet meer zo GiGa groen zijn 
en al die gebouwen zijn ook niet zo heel erg fijn 
ik heb toen gezegd, dat ik dat best eens doen wil 
tegen mijn GiGagroene onder-het-bed-krokodil 

Hij heeft weilanden gezien aan de heide plantjes gesnoven 
heeft de ganzen en de eenden ook van alles moeten beloven 
toen zij boven zijn hoofd vlogen op hun trektocht naar betere plekken 
krokodil was liever in zijn rivier, dus dat was dan een beetje gekker 
Hij zag de steppe en woestijnen, maar die zijn nooit echt GiGaGroen 
daarom wist hij ook niet zeker of we daar wat aan kunnen doen 
Het valt niet mee, ik zie soms tranen en een dikke snottebel 
die dan wel past in het plaatje, GiGaGroen is die echt wel.  
 

Plaats een reactie